ORGANISATIE

FILMblik op de werkvloer

Filmblik maakt organisatie-films als onderdeel van training, verandering of transitie binnen bedrijf of organisatie. Organisatiefilms die tot de kern komen en bijdragen aan het versterken van de identiteit en het verhaal dat je als ondernemer wilt vertellen. Bedrijven en organisaties met hart voor werknemers en maatschappij worden zo gezien en gehoord. Organisatiefilms versterken de identiteit en brengen de kracht van de organisatie op een persoonlijke manier in beeld.

Marriët luistert naar meningen en verbeeldt gevoel. Zij gaat op pad met onderzoekende blik, maakt contact en is betrokken bij wat zich voor doet.

Zo maakten we in opdracht van thuiszorgorganisatie Evean een serie reportages én studiogesprekken waarbij medewerkers werden geïnterviewd over verschillende dilemma’s op de werkvloer. Bij Brandweer Haaglanden draaiden we mee in een 24-uursdienst en interviewden we de brandweerlieden over veranderingen binnen het werk. 

  • IDENTITEITSFILM

Het in beeld brengen van thema, focus of knelpunt binnen bedrijf of organisatie vergt sensitiviteit en een ruime kijk op diverse onderwerpen. Filmblik maakt film die jouw bedrijf of organisatie ondersteunt in ontwikkeling en groei. Bijvoorbeeld tijdens een verandertraject of als je de boodschap en kern van je organisatie wilt onderzoeken.

Ik ging mee met Brandweer Haaglanden. Ik onderzocht in opdracht van de organisatie wat er op de vloer speelde en hoe de werknemers omgingen met interne veranderingen. Ik ging 24 uur met de mannen en vrouwen op pad en ging gesprekken aan met en zonder de camera. De film toonde de nauwe samenwerking van de groep, het familiegevoel en ook de angst voor verandering. De film hielp mee bij het afscheid van het oude en het accepteren van verandering; het nieuwe. Werknemers voelden zich door middel van deze incompany film gehoord en gezien.